Det går faktiskt rätt trögt med PR-arbetet för Blogga, tvittra och fejsbucka. Med trögt menar jag att jag inte får lika mycket respons som jag har fått för mina tidigare böcker. Tydliga texter blev rätt så omskriven när den släpptes 2008. Och Den snälla företagaren lyckades jag också få en del uppmärksamhet för i medierna.
Jag har jobbat ungefär som jag brukar med PR: mejlat journalister på tidningar som jag tror kan vara intresserade av att skriva om språket i sociala medier. De som har hört av sig hittills är
- Svenska dagbladet, som skrev den här artikeln
- Täby Danderyd magasin, där jag är med på sidan 25 i det här numret
- Personal & ledarskap, som skriver något i ett kommande nummer.
Och that’s it.
För ögonblicket har jag inte koll på exakt hur många journalister som jag har kontaktat, men jag har i princip nått slutet av listan på journalister som jag hade tänkt kontakta. Och fler än tre borde väl tycka att det är intressant att skriva om hur man kommunicerar i sociala medier?
Vad kan det bero på att jag inte lyckas lika bra med PR-arbetet som med mina tidigare böcker? Är det redan uttjatat med sociala medier? Har jag helt enkelt haft tur som fått så pass bra respons från journalisterna för mina tidigare böcker? Eller är det något annat jag missar?