Bygg upp långsiktiga och hållbara strategier

Jag har en mejllista som heter Klartexts språkbrev, där jag ger tips för den som vill skriva bättre texter i jobbet. Nu har jag skickat ut de mejlen i 20 år. Snacka om långsiktig marknadsföringsstrategi!

En orsak till att jag har orkat skicka ut språkbrevet i så många år är att jag inte skickar ut det så ofta. Var fjärde vecka under terminerna (ja, mitt liv och mitt företagande har två terminer, som i skolan), med lite paus runt årsskiftet och på sommaren. Det brukar bli ungefär 10 mejl om året. För mig känns det helt överkomligt att skriva 10 mejl med skriv- och språktips varje år, och jag har aldrig känt att idéerna tar slut eller att jag inte hinner med. Jämför med om jag skulle skicka ut ett mejl varje vecka, 52 veckor om året. Jag är inte alls säker på att jag hade orkat göra det i två decennier.

Samtidigt har jag andra marknadsföringsaktiviteter där jag inte har hittat den långsiktiga strategin utan under perioder lägger mycket tid på något som inte ger så mycket tillbaka. Där behöver jag fundera på alternativ, så att jag kan bygga upp långsiktiga strategier där också.

Har du någon långsiktig strategi i ditt företag? Något du gjort länge eller planerar att göra länge? Berätta gärna i en kommentar – jag är nyfiken!


I februari 2022 firar jag 20 år som företagare! För att fira det bjuder jag på 20 företagartips under hela månaden. Du hittar tipsen här på bloggen, på Instagram och på LinkedIn.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Pin It on Pinterest

Share This